علم

علم

علم نوری است که خداوند در دل هر کس که بخواهد قرار می دهد.

پیوندهای روزانه
پیوندها

در بخشی از توافق نامه ژنو 6آمده است:

فراهم کردن اطلاعاتی مشخص برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از جمله اطلاعات مربوط به طرح‌ و نقشه‌های ایران برای تأسیسات هسته‌ای، توصیف و شرحی کامل از ساختمان هر یک از سایت‌های هسته‌ای، توصیف و شرحی کامل از گستره عملیات‌های هر یک از تأسیساتی که به طور خاص به فعالیت‌های هسته‌ای مشغول هستند، اطلاعات در مورد معادن و شرکت‌های نورد اورانیوم و اطلاعات در مورد مواد منبع. این اطلاعات ظرف مدت 3 ماه پس از پذیرش انجام این اقدامات، فراهم می‌گردد.

·        تسلیم یک پرسشنامه اطلاعات طراحی (DIQ) به روز شده از راکتور اراک، که در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با عنوان IR-40 شناخته می‌شود، به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی.

·        برداشتن گام در جهت توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور اعمال پادمان‌های آژانس در مورد راکتور اراک، که در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با عنوان IR-40 شناخته می‌شود.

·        در هنگامی که بازرسان آژانس برای تأیید اطلاعات طراحی، تأیید داشته‌ها در خلال بازرسی‌ها، تأیید داشته‌های فیزیکی و نظارت‌های سرزده، حضور ندارند، ناظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه خواهد داشت تا بایگانی آفلاین دوربین‌های مستقر در فردو و نطنز را بررسی کند.

·        بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دارد به موارد زیر دسترسی داشته باشد: کارگاه‌های مونتاژ سانتریفیوژ، کارگاه‌های تولید چرخنده سانتریفیوژ و تأسیسات ذخیره سازی؛ و معادن و شرکت‌های نورد اورانیوم.


  فارغ از نقاط قوت و ضعف توافق ژنو 6، لازم است نهادهای مسئول با هوشیاری بیشتری در حفاظت از دانشمندان و سایت ها ی هسته ای در برابر سرویس های اطلاعاتی غربی که اینک دستی گشاده تر دارند، به عمل آورند.

 خصوصاً که این روزها (8آذر) سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری است. دانشمندی که غنی سازی 20 درصد را مدیون روحیه ی بسیجی و تلاش های خستگی ناپذیر او در سایه ی پرتو ایمان و توکل به عنایت الهی هستیم. در شرایطی که آرژانتین تحت فشار آمریکا و اسرائیل دیگر اورانیوم 20 درصد به ما نمی داد، اورانیوم 20درصدی که برای تولید رادیوداروهای بیماران خاص موردنیاز راکتور تحقیقاتی تهران بود، ایشان توانسته بود با اتصال دو آبشار 164 سانترفیوژی به یکدیگر (328 سانترفیوژ) و دستیابی به فرمول پبچیده تزریق اورانیوم 5 درصد به اولین سانترفیوژ، این دستاورد را برای ایران به ارمغان آورد.  همچنین وی با پی بردن به فرمول ساخت صفحات سوخت ( برای تبدیل شدن اورانیوم 20 درصد به سوخت) ایران را در تولید سوخت 20 درصد خودکفا کرد. حدود چهار ماه بعد از این که ایران در میان بهت و حیرت غرب اعلام کرد به غنی سازی 20 درصد دست یافته است، دکتر شهریاری توسط تیم های تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی ترور شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۱۱
هادی رزمجوئی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی