علم

علم

علم نوری است که خداوند در دل هر کس که بخواهد قرار می دهد.

پیوندهای روزانه
پیوندها

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است



بی‌شک حفظ هوشیاری نسبت به نیّات خصمانه دولت آمریکا و ایستادگی‌هایی که بر اثر آن در طول مسیر مذاکرات از سوی مسئولان جمهوری اسلامی به کار رفت، توانست در موارد متعدّدی از ورود زیان‌های سنگین جلوگیری کند.

با این حال محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است دچار نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری و موارد متعددی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه،‌ می‌تواند به خسارت‌های بزرگی برای حال و آینده‌ کشور منتهی شود.

متن کامل نامه امام خامنه ای به رئیس جمهور در مورد برجام


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۶:۰۷
سیده صفیه موسوی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۴ ، ۲۰:۳۶
هادی رزمجوئی

تحول در علوم انسانی از پیش از انقلاب با رویکرد جدایی و سپس علمی کردن دین به منظور حفظ دین آغاز می شود ولی پس از انقلاب این تحول با رویکرد دینی کردن علم ادامه یافت.



طرح مسئله علم دینی به طور کلی و علوم انسانی اسلامی به طور خاص در ایران قبل از انقلاب در میان برخی نخبگان فکری جامعه ایجاد شد. وقوع انقلاب اسلامی در ایران و ظهور یک نظام سیاسی مبتنی بر اسلام را باید نقطه‌ی عطفی در این حوزه و اولین موج تحول در علوم انسانی محسوب کرد. مطالبه مقام معظم رهبری در سال 79 را نیز می توان دومین موج این تحول دانست. دیدگاه ها نسبت به تحول در علوم انسانی از قبل از انقلاب تاکنون دستخوش تحولاتی شده است که در گزارش زیر علاوه بر بررسی سیر تطور این نگرش ها، مروری خواهیم داشت بر مهم ترین جریان های مؤثر در آن.

لینک در خبرگزاری مهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۴ ، ۱۹:۱۴
هادی رزمجوئی
استاد یعقوب توکلی معتقد است فاجعه منا حاصل بغض اموی شکل گرفته توسط علمای سلفی نسبت به مسلمانان جهان است که در نهایت آل سعود را در خود فرو می برد. او برداشت «بی‌کفایتی» یا «بی مسئولیتی» در برابر این ماجرا را تخفیف این فاجعه و کشتار می‌داند.

ابعاد فاجعه منا هر روز بیش از پیش آشکارتر شده و جهان اسلام را در بهت و اندوه فروبرده است. در این بین شاهد گزارش ها و تحلیل‌های متفاوتی هستیم که حکایت از سوء مدیریت یا عملیاتی از پیش برنامه‌ریزی شده توسط دولت سعودی دارد. برای بررسی دقیق این فاجعه و واکاوی ریشه های فکری و تاریخی آن به سراغ یعقوب توکلی، مورخ و استاد حوزه و دانشگاه رفتیم که در ادامه مشروح این گفت‌وگو آمده است:

حادثه منا یک عملیات انتقام‌گیری است

لینک در خبرگزاری تسنیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۴ ، ۱۵:۳۵
هادی رزمجوئی